Yeni bir model belediyecilik anlayışını miras olarak bırakmak istiyorum…


Datça’yı Datçalılarla birlikte yönetmek!!

600334_609041642493018_1609796328_n

***


‘Mikrofonsuz Buluşmalar’ sloganıyla yola çıktığını belirten Nazmiye Halvaşi bir kadın tarafından yürütülen belediye-ciliğin farkını topluma göstermek için Datça halkından beş yıllığına yetki istedi.

haber-q2D2QisN0NiA

Datça CHP’de adaylıklarını birer basın açıklaması ile duyuran diğer aday adaylarının aksine şu ana kadar düzenlediği 3 ayrı toplantıda ilçe sakinlerini aday adaylığı konusunda bilgilendiren Nazmiye Halvaşi gazetemize yaptığı açıklamada aday adaylığı sürecinde yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi.

‘5 YIL İÇİN YETKİ İSTİYORUM’

‘Mikrofonsuz Buluşmalar’ sloganıyla yola çıktıklarını belirten Halvaşi ‘Kadın ve anne kimliğimle kent sorunlarını çözmek ve kent yönetiminde kadın farkını yaratmak ve ülkemize yeni bir model belediyecilik anlayışını miras olarak bırakmak istiyorum. Bunun için sadece bir beş yıl için yetki istiyorum’ açıklamasında bulundu.

Datça’yı bir dünya kenti yapmak için her türlü bilgi, birikim ve iradeye sahip olduğunu kaydeden Halvaşi aday olup başkan seçilirse, Datça’ya yeni bir yönetim anlayışı getirip, Datça’yı Datçalılarla birlikte yöneteceğini söyledi.

1391839_607146612682521_802005440_n

‘SAMİMİYET TESTİNDEN GEÇİYORUM’

Mikrofonsuz buluşmalardaki esas amacının insanlarla yüz, yüze, diz dize konuşarak, halka sesini mikrofonsuz duyuracağı yakınlıkta olmaya çalıştığını belirten Halvaşi, ‘Bir isi yapmış olmak icin yapmak bana göre değil. ”mis” gibi yapmak diyorum buna! Benim amacım halkla buluşmak. Açıklamamı ve sesimi yarımadanın her noktasındaki hemşerilerimize duyurmak istiyorum. Ağustos ayındayız. Ve bu dönemde Datça halkını tarımla uğraşan kesim yani köyler, esnaflar, kentte yasayanlar vetatil için ilçeye gelenler şeklinde dört bölümde değerlendirmek gerekir. Tarlada çalışanların şartlarını biliyorum. Betçe tarafında payam (badem) toplama sezonudur, Kızlan, Karaköy ve diğer bazı köylerde ise tarlada sebze üretim zamanıdır. İnsanların tarlada, bahçede kırk derece sıcakta hangi şartlarda çalıştıklarını çok iyi biliyorum. Esnafımız bu iki ayı çok iyi değerlendirmek ve para kazanmak zorundadır. Onları kent merkezine çağırmayı ve açıklamamı dinlemelerini istemeyi doğru bulmadım, onlara haksızlık yapacağımı düşündüm. Yine kent merkezinde yasayanlar ve tatilciler günü denizde geçirirler genellikle. Konukları vardır. Siyaset çok da ilginç gelmeyecektir bu dönemlerinde. Amacım Datça’mızın gelecek beş yılına dikkat çekmektir. Öyleyse ben onlara gitmeliydim. Öyle de yaptım. Su ana kadar yaptığım büyük küçük toplantılarda yaklaşık bin kişi ile buluştum. Datça halkı bu yöntemi çok sevdi. İnanılmaz ilgi gösterdiler, göz göze konuşmalarda samimiyet testinden geçiyorum. Aynı kitleleri Datça’ya basın açıklamasına davet etseydim elli/yüz kişi ancak gelirdi. Köylerdeki kadınlar, yaslılar gelemezdi. Oysa ben onlarla gece saat ikilere kadar sohbet ediyorum mikrofonsuz buluşmalarla’ dedi.

1378008_609042295826286_1261310708_n

‘YORUCU AMA KEYİFLİ BİR SÜREÇ, MUTLUYUM’

Şuana kadar Belen Mahallesi’nde, Kızlan Köyü’nde ve Özbel Mevkii’nde düzenlenen üç toplantıda aday adaylığını açıkladığını ifade eden Nazmiye Halvaşi, toplantılara katılan, telefonla arayarak sorunlarını aktaran, çözüm önerilerinde bulunan herkese yürekten teşekkür ettiğini belirterek, şöyle devam etti: ‘Toplantılarımızın adını simgesel olarak ”Mikrofonsuz Buluşmalar” koyduk. Burada vermek istediğim mesaj halkla yüz, yüze, diz dize konuşmaktır. Sesimizi mikrofonsuz duyuracağımız yakınlıkta olmaktır. Onları dinlemek için küçük toplantılar büyük fırsattır. Siyasetçi her şeyi bilen kişi değildir eğer dinlemesini bilmiyorsa! Dinliyorum, her söylediklerini not ediyorum, kaydediyorum ve Datça’nın geleceğini planlayıp, projelendirirken onların hayatındaki sorunları öncelikli olarak ele alıyorum. Kendi düşüncelerimi ve projelerimi anlatıyorum. Yaptığım hiçbir toplantıdan mutsuz ayrılmadım. Çünkü oradan umutla ayrılanları gördüm. Doğru yaptığımı onların gözlerinde gördüm, sözlerinde duydum. Yorucu ama çok keyifli bir süreç, çok mutluyum. Mikrofonsuz buluşmalar devam edecek’

1379311_607152896015226_37809609_n

‘AR-GE BİRİMİ OLUŞTURUYORUZ’

Açıklamasının sonunda şanslı bir kent olarak gördüğü Datça için çok önemli bir çalışması olduğundan da bahseden Halvaşi ‘Bu topraklarda doğmuş veya bu topraklarda yaşamayı tercih etmiş çok önemli insan zenginliği var. Daha da açık ifadesi ile Datça’da önemli BEYIN GUCU/GÖCU var. Çalışma yaşamları boyunca ülke genelinde veya yurt dışında çok önemli görevlerde bulunmuş ve farklı bilgi birikimleri olan bu çok değerli düşünce, bilim insanlarını buluyor ve onlarla Datça’mızın geleceği için çalışma yapıyoruz. Katkı koymak isteyen köylü, kentli, esnaf ve bilim insani her kesimden hemşerilerimizden oluşan bir AR-GE / DANISMA KURULU oluşturuyoruz. Bu kurul sadece seçimlere kadar olan dönemde değil seçildikten sonraki beş yılımda da birlikte çalışmayı sürdüreceğim gönüllü bir kurul olacaktır. Sonuç itibari ile bu kenti 1999 yılında ilk kez projelendirdiğim gibi kent halkı ile birlikte yöneteceğim. Bu sadece söylenmiş bir söz değil. Bunun pratiğini İsveç’te yaşadım. Kent Konseyi’ni bu nedenle çok önemsiyorum. Beni izlemeye devam ederseniz farklılıklarımı göreceksiniz. Datça’mızı bir dünya kenti yapmak için bilgi, birikim ve iradeye sahibim. Datça’mızın çok özel bir kent olduğunu ve farklılığını biliyorum. Ben sadece bu değerin değerini artıracak, değer üretecek ve kent halkının bundan eşit şekilde yararlanmasını sağlayacağım. Bireysel değil toplumsal kalkınmanın yolunu açacağım. Hemşerilerimden ve basınımızdan bizi izlemeye devam etmelerini rica ediyorum’ dedi.

CHP ADAY ADAYI HALVAŞİ HALKTAN YETKİ İSTEDİ

Aynı konuda:

    email

    Nazmiye Halvaşi_e posta

    facebook1

    Nazmiye Halvaşi_Facebook

    twitter

    Nazmiye Halvaşi_Twitter

    Laisser un commentaire

    Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.