Hükümetin Sun Tzu Stratejisi: Zeytinliklerle ilgili maddeleri geri çek…


 

Mera ve Kıyıları yine yok edecek diğer maddeleri bırak!

☯ Savaş; Devlet için hayatî bir öneme haizdir. Yaşam ve Ölüm; Hayatta kalma veya hüsrana uğramaya kadar uzanan yolun derinliğine irdelenmesi zorunludur.

☯ Düşmana zor kullanarak diz çöktürmek maharet değildir. Asıl maharet tek damla kan dökmeden boyun eğdirmektir.

☯ Savaşın beş kuralı vardır: Ölçme, değerlendirme, hesaplama, kıyaslama ve zafer. Mevzi ölçmeyi, ölçme değerlendirmeyi, değerlendirme hesaplamayı, hesaplama kıyaslamayı, kıyaslama ise zaferi doğurur

☯ Kurnazlık ve gizlilik sayesinde görünmez ve duyulmaz olmak, düşmanın kaderini elde tutmanın yöntemidir.

☯ Stratejisi olmayanları sadece yenilgi bekler.

☯ Başarılı bir hareket ; başına vurulduğunda kuyruğu ile, kuyruğuna vurulduğunda başı ile, orta kısmına vurulduğunda hem başı, hem kuyruğu ile hareket eden hızlı bir yılan gibi olmalıdır.

☯ Savaş için en güçlü olduğunuzda,kendinizi güçsüz göstermeli,kuvvetlerinizi harekete geçirirken hareketsizmiş gibi durmalı,düşmana yaklaştığınızda,uzakta olduğunuz izlenimi vermeli,uzakta olduğunuzdaysa düşmanın burnunun dibinde olduğunuza düşmanı inandırmalısınız.

☯ Savaşta sürat ana silahtır. Düşmanın hazır olmadığı anı kollayın. Beklenmedik yollardan geçip, korunması ihmal edilmiş noktalardan vurun.

☯ Belirgin bir anlaşmayla gelmeyen barış önerisi tuzak belirtisidir

Sun Tzu
Savaş Sanatı
(M.Ö. 6. Yy)

***

Continue reading

İtalya’nın Anahtarı Sicilya, Trump Kilidi’ni Açamadı…


 

European Parliament will debate on U.S. withdrawal!

☁ AB Konseyi Başkanı Donald Tusk’un “yıllardır yapılan en zor zirve” olarak tanımladığı G7 Taormina Zirvesi, Trump’ın diplomatik ve politik tavrının diğer dünya liderleriyle çatışma içinde olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.

☁ Trump, küresel ısınma konusunda ortak bir eylem planı belirlenmesini engelledi. 2015’te Paris’te düzenlenen 21’inci İklim Zirvesi’nde kabul edilen (COP21) tarihi iklim anlaşmasından çekilme sinyalleri verdi.

☁ U.S. President Trump’s decision to withdraw from the Paris Agreement on climate change will be discussed on Wednesday. In European Parliament and MEPs vote on legislation implementing its 2030 emissions-reduction targets.

☁ The withdrawal of the US from this international agreement, in particular one which is a priority for Germany, additionally weakens the relationship between Berlin and Washington. The withdrawal from the Paris agreement, in the negotiations of which Germany had been heavily involved, was received in Germany as the most serious break in relations with the US.

☁ Trump’s decision strengthens the position of China in global climate diplomacy. Today China is the largest market for zero-emission technologies, and invests the most in them worldwide. The withdrawal of the US (15% of global emissions) leaves China (30%) as the most important negotiating partner for the EU (9%) and Germany (2.2%).

© photocredit

***

Continue reading

«Altın Avcıları» Zeytinine El Koyuyor Ey Millet…


 

«Üç Maymunları» mı Oynayacaksın?!

⚠ ⛔ Zaman giderek daralıyor. TBMM önümüzdeki günlerde zeytinliklerin yok edilmesinin önünü açacak bir yasa görüşecek. İktidar halkı kandırma operasyonlarını aralıksız sürdürüyor. Tarım Bakanlığı doğrudan kendisini ilgilendiren bir konuda sessiz.

⚠ ⛔ Bir sır değil, kamu yararı var diye bugüne kadar ne kadar güzellikler, doğal varlıklar varsa yok edildi. Yıllardır altın madeninden ülkenin köşeyi döneceği anlatılıyor, ama kirlilikten başka bir şey yok.

⚠ ⛔ Milletvekillerini olayı anlatarak ikna etmek mümkün değil. Onlara sanayinin ve madenciliğin gelişimi için bir kısım zeytinlerin yok edilmesinin kaçınılmaz olduğu söylenmişse bunu yapacaklardır. Altın ve Maden şirketlerinin “ikna gücü” yüksek.

⚠ ⛔ Bir yerde 10 kilo altın olsa, en pis yöntemlerle bunu alıp, çevreyi yok ettikten sonra kaçmaya her zaman hazırlar. ABD gibi gelişmiş ülkelerde de yapmaktan kaçınmıyorlar. Bu yasa çıkarsa zeytinlik alanlar delik deşik edilecek. Burada yaşayan köylüler de göç etmekten başka çare bulamayacaklar.

⚠ ⛔ Referandumda ezici oranla HAYIR dedin, EGEli, AKDENİZli, doğan taruma edilecek, kanser riskini artıracak madenler açılacak, sessiz mi kalacaksın? Peki ne yapmak gerekiyor? (nö)

***

Continue reading

İzmir de ağlar: 68 Mayıs’ının Gözyaşları…


 

Yetmişlerdeki güzel insanların destanı!

Kızıldağlar’ın eteklerinde hafiften yuvarlak bir tepe.
Bir Palamut Ağacı, yapayalnız, tepenin başında tek…
Vakit öğle üstü, gökyüzü uçuk mavi ve de bulutsuz.
Adam, tepedeki Palamut Ağacı’nın dibinde, ağacın kalın gövdesine yaslanmış, bir başına uzanmış.
Beyazlaşmış saçları arasında Mayıs rüzgârları…

***

Continue reading

A la Kasımpasha…


 

Dünya’nın en büyük Lâle Üreticisine «Posta Atmak!»

Kanka goedemiddag, son haberler nedir?

Merhaba kanka, krizi patlattığınızdan bu yana gülmekten yerlerdeyim.

Bizler de öyle ama toplum önünde âlev topuyuz…

«Vahşi Doğrama» inişe geçti, bastırın daha, hani diyorum ki bir de Keukenhof’ta teşebbüste bulunsanız. Biliyorsun şimdi Lâle Dönemi, Kanunî de sevinir anıldığına, eh sizinki de son padişah olacağına göre. Türkler de gezme bahanesiyle gelirler. Buluşup hasret giderirsiniz diyemiyeceğim, anında tedbirimizi alır, Keukenhof’un kapısına kilit asarız, sizler de kapıda kalıverirsiniz. Ne kadar çok kopardınız kıyamet, o kadar çok «Vahşi Yarma…pardon Doğrama» için felâket.

Bak bu iyi fikir Kasımpashalıya hemen iletiyorum fikrini 14’ü iyi mi, seçime 24 saat kala!

Muhteşem. Referandum için de bizden desteğe devam.

Sağolasın Kanka, her şey 17 Nisan sabahı rayına oturur ilişkilerde.

Hiç kuşkum yok. Merkel gibi davranır Soykırım Tanıma kararını unutturuveririz. Sizinkilerde nasıl olsa fil hafızası yok. Fransa ile yine aynı konuda ilişkiler bozulmuştu. Ne oldu sonra? İşler tıkır tıkır gidiyor. Ha aklıma gelmişsen komşumuz Belçika’ya da bi uzansanız! Kih…kih…kih…

Şarlo gereken hazırlıkları yaptığını bildirdi hele siz şu seçimleri bir atlatın, önümüzde vakit var daha. İsveç su koyuverdi. Eh tabii seçim meçim derdi yok ki Vikinglerin. Fransa’da Maryanı delirteceğiz hele dur. Bizler 23 Nisan’da zaferimizi Ata’nın huzurunda son kez kutlarken…

Neden öyle?

Eh cânım müze yapacağız, artık milli bayram falan da olmayacak, diğer kutlamaların hepsi saraylara aktarılacak da…

Wavvvv… Fransa’ya dönecek olursak…

Ha diyordumm ki, onlar da yeni Cumhurbaşkanı’nı seçecekler. El ele hep birlikte, Maryanı batıracağız Seine Nehri’nde en dibe…

Hadi kolay gelsin kanka, ben de hazır Pazar bir iki seçim gezisi yapayım yok bea sizinki gibi değil bir iki kahve turu yeter de artar. Halkı tatilinde rahatsız etmeden.

Hehheeee bizde o dert yok, gel dedin mi gelir, meydanlara in dedin mi iner, git dedin mi gider…

Nerdeeeee buralarda o günler, sizin oralarda siyaset yapmak varmış. Artık gelecek sefer geldiğimde…

Ohooo bakıyorum rezervasyonu yaptırmışsın şimdiden.

Sizden öğrendim. Cennet’te yer kalmamış, lokantalardaki gibi her yere AKP rezervlidir yazıyormuş. Artık misafir geliriz sizlere, kih kih kih…. –

***

Continue reading

Suyumu kesme İzmir!


 

İzmir’de belediyenin son kaynak suyu satış noktaları da 31 Mart 2017’de kapatılıyor. Su şirketlerinin baskısıyla…Halk memnundu. Karşıyaka ve Bornova’da açık kalanlar da yok olacak. Kendi kabını getiren buralardan litresi 7,5 kuruştan kaynak suyu alıyordu. Şirketler bunları sağlığa çok aykırı buldular. “Dünyanın neresinde böyle bir sistem var” diyorlar. Resimlerde göreceğiniz gibi Roma’da halka getirdikleri kaplarda su sağlayan çokça merkez bulunduğu gibi tarihi çeşmelerden akan sular da hem turistler hem de halk taraından ücretsiz içiliyor. Hastalanan da yok üstelik! Roma Belediyesi gazlı su için para alıyor.

Peki ya İzmir? İzmir de mi su şirketlerine boyun eğdi?

***

Continue reading

Referandum’un «Ertelenme» Olasılığı!


Var mı; hangi şartlarda?

refo

***

Continue reading

%d bloggers like this: