Devlete göre; Acıları tedavi etmenin «yöntemi…»


Kin ve intikam duygularının bastırılmasını kim ister, kim çeşitli tahrik içerici uygulama ve davranışlarla devamından yanadır? Devleti yönetenler hangi inançtadırlar? Oysa devletin tek taraflı olmaması, Sezar’ın hakkını Sezar’a; mazlumun hakkını mazluma, zalimin hakkını zalime vermesi gerekmez mi? Devletin son uygulaması, adalet terazisinde mazlumdan değil zalimden yana tavır koyması anlamına gelmektedir!. Ne diyor Şair; Acıyı bal eyledik

© photocredit

***

YARALARI ACITMADAN, KANATMADAN SAĞALTMAK (tedavi etmek)

©Erol Erdoğmuş.

OLAY

“Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu yılki müfredatında, 8. Sınıf İnkılap Tarihi kitabından Atatürk ilkelerinin anlatıldığı Atatürkçülük ünitesi çıkartılmıştı. Ayrıca Sevr ’i onaylayanların vatan haini ilan edildiği ifadeler kaldırıldı. Şeyh Sait Ayaklanması ve Menemen Olayı da kitapta yer almamıştı. (…)” KAYNAK: Yalçın Bayer, Hürriyet 20 Aralık 2018

BUNLAR KİMİN İŞİNE YARAR? BUNLARI KİM İSTER?

İnkılap Tarihi kitabından Atatürkçülük ünitesinin çıkarılmasını, Atatürk düşmanlarından başka kim ister?

Sevr’i onaylayanların vatan haini ilan edilmemelerini, sevr’i onaylayanlardan yada onaylayacak olanlardan başka kim ister?

Şeyh Sait Ayaklanmasının ve Menemen olaylarının milletin hafızasından silinmesini, bu faciaları yeniden yaşatmak isteyenlerden başka kim ister? [Menemen Olayı’na farklı bir bakış]

Bir de iyi niyetle, bunlar yapılırsa kin ve intikam duyguları önlenir inancında olanlar ister!..

Devleti yönetenler bu inançtadırlar. Oysa devletin tek taraflı olmaması, Sezar’ın hakkını Sezar’a; mazlumun hakkını mazluma, zalimin hakkını zalime vermesi gerekir. Devletin bu uygulaması, adalet terazisinde mazlumdan değil zalimden yana tavır koyması olmuştur.

NASIL İBRET ALINMALI?

Her millet tarihinin mutlu günlerini bayramlarla kuşaktan kuşağa kutlar. Tarihin acıklı günleri unutulmadan anılmalı ve ibret anılmalıdırki; bir daha tekrarlanmasın, yaşanmasın.

Her özneye, her nesneye, her olaya, her kavrama; dostça veya düşmanca bakış vardır. Üçüncü bakış; dostça ve düşmanca bakış ekseninin ortasından -denge noktasından- ve yukarısından, üstünden ibretle bakıştır. İbretle bakış, duygusal değil; akılcı bakıştır. Kinci ve intikamcı değildir.

İbret alma toplantılarında; politikacı değil tarihçi, sözgelişi Sevr nedir? Sevr’in amacı nedir? Sevr niçin dayatılmıştır? Sevr nasıl uygulanamamıştır? Gibi soruları yanıtlar. Sevr’i imzalayarak hain olmak istemeyenlerin, imzalamaya mecbur olmadıklarını; imzalamışlarsa hain olarak ilan edilmelerinin doğal olduğu tartışmaya açılır. Günümüzde Sevr benzeri tehditler olup olmadığı tartışılır.

Katılımcılar korsan konferans vermeye kalkmadan, tek cümlelik sorular sorarlar. Sorular gittikten sonra; beş dakikalık sessiz duruştan sonra, toplantı dağılır.

 

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: