DÜNYA İNSANLIK SEVGİ VE KARDEŞLİK GÜNÜNE AÇIK MEKTUP


HADİİİİ, OLCAY’CIĞIM, KALK ARTIIIIK…

BAK KAHVEN ÇOKTAN SOĞUDU, YANKI DA BU SABAH OKULA GEÇ KALACAK VE SEN DE İŞİNE GEÇ KALACAKSIN!!!

BİLİYORUM, HEPİMİZİN SABRINI DENEMEK İSTİYORSUN…

VE KALBİMİZE TAŞ SABRINI YERLEŞTİRDİK MERAK ETME…

VE YİNE İSTANBUL’DA SABAH KAHVEMİZİ BİRLİKTE İÇECEĞİMİZ GÜNÜ ise İPLE ÇEKİYORUM bilesin…

***

İNSAN BİLMEZMİŞ NE’Yİ, KİM’İ NE KADAR ÇOK SEVDİĞİNİ…

BİLİYOR MUSUN, benden sonraki iki erkek kardeşim Ruhi ve Nafi’yi takiben yine aynen senin adınla, yanılmıyorsam, 1963 yılı olacaktı, ilk kizkardeşim doğmuştu!

Adını Babam, “Olcay” koymuştu.

O ilk Olcay adlı kızkardeşim, sadece iki ay yaşadı ve halen nedenini bilmiyorum, daha iki aylıkken yaşamdan göç etti…

Ve doğal olarak bilmezsin, ne kadar çooook ama çoooooook ağlamıştım…

Sanırım ben de o zaman henüz dört yaşındaydım…

Ve bugün dahi hatırlıyorum… ve şimdi hatırlarken de gözlerimden yaşlar akıyor!

Benim, hiç kızkardeşim olmayacak mı? Ben kiminle oynayacağım, diye…

Daha çok küçüktüm ama günlerce ağlamış ve çok üzülmüş olduğumu bugünki gibi hatırlıyorum ve sokaklarda yürürken dahi kendi kendime ağladığımı halen hatırlarım…

Ve belki de ilk erken dönem çocukluğumdan kalan tek tük içimi burkan ve anımsadıkça üzen hatırladığım olaylardandır…

Bebek Olcay’ın gidişinden sonra aradan sanırım iki yıl geçmişti,  Gülcan doğdu…

Sonra ki yıl, Gülcan’ın doğumunun takiben bir yıl aradan sonrasında da ise sen doğmuştun!

Babam, Olcay ismini çok seviyor olmalı ki sana da Olcay adını vermişti…

Aradan bir süre geçmişti ve henüz daha bebektin… Belki bir veya bir-buçuk yaşındaydın…

Koyulhisar’da tam da çarşıya girişte ve köprünün başında olan evde, mutfakta küçük bir tabure üzerine kurulu eski Osmanlı tipi kocaman gümüş yuvarlak bir tepsi etrafındaki hep birlikte oturmuş yer sofrasında bir öğle yemeği yiyorduk!

Eğer belleğim beni yanıltmıyor ise ben de henüz ilkokul 1. veya en fazla 1. sınıfına gidiyordum…

Hepimizin yemek yediği esnada birden senin elinden kaşık yere düştü…

Annem hemen alal acele seni aldı, doktora götürdü… Zaten ev de tam Koyulhisar ana çarşısı ve girişinin başında ve köprünün diğer ucundaydı…

Sonra sen kısa sürede iyileştin! O günün paniği ve korkusu genel olarak unutulmuştu ama ben o günü ve o an ki duymuş olduğum korku ve endişeyi de hiç unutamadım!

Çünkü çooook ama çoooook korkmuştum, o an sana birşey olacak diye..

Dr. Anneme; “havale geçirmiş” olduğunu söylemiş…

Ve halen bugün dahi bilmem, “havale geçirmek nedir?” ve “neden kaynaklanır?”

Kısaca canım kızkardeşim Olcay, bilmezdim genlerin böylesine birbirine bu kadar bağlı ve yeryüzünün neresinde olursak olalım bu kadar birbirimizi doğrudan an be an ve gün be gün etkilediğimizi…

Belki kan-bağı ya da genetik bağ denilen şey de budur…

Ve YAŞAM ENERJİ’nin ne kadar yüksek olduğunu ise çok iyi biliyorum…

Ve de oğlun YANKI’ya ne kadar düşkün olduğunu da…

Biliyorum, bunu da atlatacaksın ve belki YANKI’nın doğumuyla ikinci doğusundan sonra yaşamının, ÜÇÜNCÜ Doğusuna hazırlanıyorsundur ve biliirim, her bir yeni doğum uzun bir zaman alır… ve her bir doğum biraz sabır ve dayanma gücü de ister…

Ve hepimiz ve ben de ÜÇÜNCÜ DOĞUŞUNU sabırsızlıkla bekliyoruz ve ÜÇÜNCÜ DOĞUŞUNU kutlamak için ailece hep birlikte yanında olacağız…

Ve artık en başta YANKI’yı Annesinden bizi de CANIM kardeşimiz sen de artık bizi bilinçinle-düşüncelerinle-duygularınla daha fazla kendinden uzak uzak tutma lütfen…

UYAANNNNNN ARTIK… UYANNNN…… HADİ KALKKK ARTIK…. OLCAY’CİĞİM…

Biliyorum uykun ağırdır ama yine biliyorum Yankı’nın okula kendinin de işe geç kalmaması için son dakika da olsa kalkar ve hızlıca onu okuluna kendini de işine yetiştirirsin…

Hepimiz seni çok seviyoruz ve hep birlikte yine nice nice yıllara yayılacak sağlıklı ve mutlu tüm ailemizle birlikte kutlamalarımız ve paylaşımlarımızın olacağı yakın günleri iple çekiyorum…iple ve sabırsızlıkla tüm ailece ve seni seven tüm arkadaşların ve dostlarınla birlikte çekiyoruz…

ÜÇÜNCÜ DOĞUŞUNLA YENİDEN ARAMIZA HOŞGELDİN, CANIM KARDEŞİM OLCAY…

Ablan… 13 Şubat 2018, Richmond Hill, New York

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: