Neresi Vatan, neresi Yaban?


 

Bir maratondur gidiyor!

Eskiden defterler vardı; sarı, samanlı, beyazımsı, bayağı bi beyaz, hatta lüks, parlak beyaz, çizgili, düz; HB kalemler, kurşun kalemler, kalemtraşlar… Eskiden. Çok oldu kağıt kaleme veda edeli, şu bilgiyi sayan şeytan kutuları elimizden düşmez olalı beri. Medeniyetin tutsağıyız kısacası ama daha yazacak öykülerimiz, söyleyecek çok sözümüz olacak.

Zaman geçti, geçen yıl bu yıla devrildi, Narlıbahçe’nin Nisan çiçekleri de açtı ama ben henüz buralardayım.

Ne diyor, Ozan Ümit Karataş :

Bu ne biçim yangın ustam
Hem külü, hem közü yaban
Bir kızıl kor içre kaldık
Yürekteki sızı yaban.

Yuları yoz huysuz tayın
Şekli bozuk düğün toyun
Özden kopuk modern köyün
Oğlu yaban, kızı yaban

[Tamamı]

Nerenin vatan, nerenin yaban olduğunu soruyorum bu kez kendime… Birinde doğup yirmibeş yıl yaşamışım, diğerinde ömrümün kalanını. Çözümsüzüm, yanıtsızım, ben de bilemiyorum ne diyeceğimi.
Ama başlıyorum yine yazmaya…

***

NARLIBAHÇE’ye MEKTUPLAR – 1 –

halit-umar1a

© Dr.Halit Umar

Merhaba,

Rotterdam, 9 Nisan 2017 – Eskiden defterler vardı; sarı, samanlı, beyazımsı, bayağı bi beyaz, hatta lüks, parlak beyaz, çizgili, düz; HB kalemler, kurşun kalemler, kalemtraşlar… Eskiden. Çok oldu kağıt kaleme veda edeli, şu bilgiyi sayan şeytan kutuları elimizden düşmez olalı beri. Medeniyetin tutsağıyız kısacası ama daha yazacak öykülerimiz, söyleyecek çok sözümüz olduğuna inanıyorum.

Geçtiğimiz yıllarda oldukça düzenli bir biçimde Yerelce adlı internet dergisine “Narlıbahçe’den Sevgilerimle” başlığıyla yazıyor, bana göre ilginç konulara, yine “bana göre” diyerek dokunuyordum. Zaman geçti, geçen yıl bu yıla devrildi, Narlıbahçe’nin Nisan çiçekleri de açtı ama ben henüz buralardayım. Önümde yüzlerce tomurcuğuyla açmak için yarını, öbür günü bekliyen şen şakrak bir mor salkım salınıyor hafif esintiye uyarak. Bunun adı burada Mavi Yağmur, çünkü olgunlaşıp açıp dökülüveren çiçekleri mavi bir halı seriyorlar altına. Mavi yağıyor çiçekleri… Orada, bilirsin, sarı mimoza altın yağmuruyla ünlüdür. Erguvanlar ise eflatunun en alasını yağarlar.

Bak, bana bugünlerde bir hallar oluyor: Kimi düşünsem, kimle içten, sessizce ama ta derinimden konuşsam bir şekilde karşımda buluyorum onu. Eskilerin deyimiyle; “Kalp kalbe karşı.” Sonuçta, kağıt kaleme el sürmeksizin, dokunduğum tuşların da HB olmasını aramaksızın kucağımda duran aletle parmaklarımı kullanarak konuşuyorum onunla. Yakınımdan fısıldayan “Ne yazıyorsun?” sorusuna da; “Bir şeyler karalıyorum.” şeklinde yanıt veriyorum. Anında hafifçe gülümsüyorum sözcüklerimin anlamsızlığına çünkü karalama ya da aklama yok bu işte. Kağıt kalem ile yazılan mektuplar çok gerilerde kaldı.

Derken bilinçaltından su yüzüne doğru kıpırtılar beliriyor. Bir ses sanki kulağıma fısıldıyor: “Narlıbahçe’ye Mektuplar” Nerenin vatan, nerenin yaban olduğunu soruyorum bu kez kendime… Birinde doğup yirmibeş yıl yaşamışım, diğerinde ömrümün kalanını. Çözümsüzüm, yanıtsızım, ben de bilemiyorum ne diyeceğimi.

Mahsus selam etsem bu ilk mektubumda:

Bugün Rotterdam Maratonu koşuldu. Kırk küsür kilometreyi adamlar iki saatte koştular, bense bu sürede olsa olsa dört kilometre yürürüm, onun bile garantisi yok! Dışarısı 17 derece, pırıl pırıl bir hava. Sevgili eşim her zaman olduğu gibi temizlik yapıyor, bahçedeki çiçeklere su veriyor, dizi de ağrıyor. Tepemizde bir helikopter dönüp duruyor. Haa, Maraton kentin senin de dolaştığın bildiğin yollarında, parklarında, gölkıyısında koşuldu. Umarım TV vermiştir, izleyebilmişsindir.

Yabaneriği tüm çiçeklerini döktü. Yaban elması da buna inat tüm görkemiyle çiçekte, tam bir renkahenk. Çay demleniyor, hadi buyrun gelin.

§ [Narlıbahçe Notları 1.Bölüm]

§ [Narlıbahçe Notları 2.Bölüm]

Leave a Reply

