Şiir Pazarı : «Prangalı Yaşam…»


 

Sevgiden yoksun insanların düzeninde, düştünmü her şey kırılır!

Seni, anlatabilmek seni.
İyi çocuklara, kahramanlara.
Seni, anlatabilmek seni,
Namussuza, halden bilmez,
Kahpe yalana.
Ard arda kaç zemheri,
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
Dışarıda gürül gürül akan dünya…
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar,
Hasretinden prangalar eskittim.
Saçlarına kan gülleri takayım,
Bir o yana,
Bir bu yana…
Seni, bağırabilsem seni,
Dipsiz kuyulara,
Akan yıldıza,
Bir kibrit çöpüne varana,
Okyanusun en ıssız dalgasına
Düşmüş bir kibrit çöpüne.
Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
Yitirmiş öpücükleri,
Payı yok, apansız inen akşamdan,
Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene,
Seni, anlatabilsem seni…
Yokluğun,
Cehennemin öbür adıdır
Üşüyorum, kapama gözlerini…

Ahmet Arif;

***

her çiçeğin bir ağzı vardır,
konuşan dili okşayan elleri…
birer kül kedisidir sanki yapraklar
sokulsan tırmalar belki tenini
dilindeki masalın bittiğini anlarsın
yepyeni sayfa açarsın kendine
bembeyaz çizgilerle dolu
büyükçe bir sayfa
eğik boyunlu harflerden
birer demet koyarsın içine,
bu senin ellerindir
az hareketli ama, biraz sarsak
ağlamak gibidir yaşamak
öğrendiğini sanırsın sonra
göğün eflatun olduğunu;
gidip onu sever okşarsın
acıdır uykusunu dar ettiğin hayat
gözlerine bağladığın ırmaklar çoğalıp akar
büyürken kendini avuttuğun ağaçlar…
yarıçıplak birer kasımdır
varlığını inkâr edemediğin aşkın ilk öpücüğü diye anlam biçtiğin duygu:
gülün sapsarı saçlarıdır;
biraz sağa yatıktır
sevip okşayınca öylesine mor dudakları vardır ki,
şarap tadında…
içilen her kadeh bazen sınırsız acıdır
aşksız insanın yaşamında
çocuklar ne yarındır, ne öbür gün
eylülün hüznü kalmıştır güzün dudaklarında
buna kafayı taksan düşersin incinirsin;
hayat kırılır…

Mehmet Sadık KIRIMLI

**

kaç kez doğdum kaç kez öldüm sana biliyor musun
kaç mevsim geldi geçti kaç bin kez göç etti turnalar hâlâ yoksun hangi zamanın esimindesin asırlar oldu neredesin
nice dağlar geçtim denizler aştım
gökkubbeye çıktım arşa ulaştım
ne gökte ne yerdesin
hasretin gözümde yosun tuttu neredesin
şarkılar, şiirler, maniler dinledim
deyişler, ağıtlar, öyküler
ozanlar diyarında türküler
hiçbirinde yoksun
bülbülü ağlatan gül neredesin
Mecnun’un aklında aradım seni Ferhat’ın kanında
yandım tutuştum kor oldum Kerem’in külünde
en acıda bile yoksun neredesin
en derin uykuları dünü, bugünü, yarınları
sonsuz karanlığı dolaştım
ne sen vardın ne sesin
hangi evrenin içindesin
ey sevgili sen neredesin

Erol ARS

**

Kırkyamaya işledim sancılarımı
Feryat etti desenler
Kıvrandı soluk düş, mavilerde
Yeniden kanırttı acılarımı
Evde dikiş iğnesi
İşte makine dişlisi olduk
Karabasanlar çöktü sırtımıza
Sıkıştırdı düğümler
Kadının yazgısı olduk
Olduk dedikçe olduk madem
Çevirelim yüzleri artık yarına
Bitsin bu fotokopi oyun
Yazılsın kör tarih ta en başından
Böyle bilmesin devamı soyun
“Ey oğul Soy senin soyun”
Dense de
Kadın taşıyor dölünde
Kadın taşıyor kültüründe
Yarını
Ey kadın!
Pupa yelken gidecektik hani güneşe
Ufuk çizgisine martılar çizecektik
Kalk, soyun…
Soyun yarına
Sıva paçanı
Kırkyamaya değil
Sokaklara işleyim umutlarımı
Kırk düğüm atayım her köşesine
Martıları yüzümün alına bandırayım
Göğün yüzünü göstersin kanatları

Aynur ULUÇ

**

Zeus bile dolambaçla örülü,
bu boğucu taş ağı çözüp bir yol bulamaz.
Ben geçmişimi ve tüm kimliklerimi unuttum;
İç sıkıcı duvarları çınlayan dolambaçları
izlemek yazgımdır benim.
Geçen yılların sonunda hangi gizli bükeyler
büküntüler şiddetin galerileridir ki.
Zamanın tefecileridir bu çatlak köhne duvarlar.
Süprüntüler içindeki solgun işaretlerin ayrımındayım.
Büklümlü gece bana doğru kükrüyor
ve de ıssız ulumaların yankısını taşıyor.
Ben gölgelerden bilirim ki
Öteki hep orada,
nasıl bir alınyazısı sonsuza dek kendisini taşımak
bu dokunmuş ve belki de dokunmamış
Hades bitmez kanım ve cesetimi sömürmek içindir.
Herbirimiz diğerini ararız.
Ama katıksız bir bekleyiştir bu
ve o bir hesap günüdür.

Jorge Louis BORGES
(Türkçesi; Ulus Fatih)

Leave a Reply

