İnsan Kimdir?


İnsan olmanın tadını nasıl doya doya yaşarız?!

sevisme

İçimiz ışıklıysa, derdimiz, tasamız, yoksa dünyamız yusyuvarlak, ahretimiz de nurlu ve güneşliyse, inanın bana dostlarım, hem dünyamız kalaylı tas gibi pırıl pırıldır. İçimiz karanlıksa, beynimiz bulanıksa, “Oğlan okumamış, değirmen dönmemişse…” Güneşimiz gece lambaları gibi gün 24 saat baş-ucumuzda asılı da dursa, o kalaylı, o güneşli dünyamız, Âlim-Allah, zindan kesilir başımıza… Gece karanlıklarındaki o yarı-azgın, tatlı sevişmelerimizin bile tadı-tuzu uçaaar gider… Ürüne duracak o çiçekli sevişmelerimizin tadını alamayız, gerine gerine, doyumluca zevkine varamayız…

***

İNSAN MORAL VARLIKTIR:

maa2

©Mustafa Aslan AKSUNGUR

İçimiz ışıklıysa, derdimiz, tasamız, gussamız yoksa dünyamız yusyuvarlak, ahretimiz de nurlu ve güneşliyse, inanın bana dostlarım, hem dünyamız kalaylı tas gibi pırıl pırıldır ve hem de ahretimiz ışıklı olur…

Eğer içimiz karanlıksa, beynimiz bulanıksa, dizimiz romatizma sancılarımızla dertteyse, hele hele, Balkusan’lı Naci’nin dediği gibi:

“Oğlan okumamış, değirmen dönmemişse…” Güneşimiz gece lambaları gibi gün 24 saat baş-ucumuzda asılı da dursa, o kalaylı, o güneşli dünyamız, Âlim-Allah, zindan kesilir başımıza…

İnanın bana, gece karanlıklarındaki o yarı-azgın, tatlı sevişmelerimizin bile tadı-tuzu uçaaar gider… Ürüne duracak o çiçekli sevişmelerimizin tadını alamayız, gerine gerine, doyumluca zevkine varamayız…

Bana inanmazsanız eğer, deneyin bunları kendi özünüzde. O zaman bunun ayırtına, sizler de varacaksınız. Bunun böyleliğini aynıyla olmasa bile, üç aşağı, beş yukarı, kendinize özgü görüşlerle sizler de göreceksiniz..!

“İnsan bir moral varlıktır..!” demişti rahmetli Dr. Hikmet KIVILCIMLI Ustamız bana. Bunu, kendi yaşamımda defalarca denedim. Gerçekten de öyle:

p style=”text-indent:20pt;”> Moralimiz düzgünse eğer, İnsan olmanın tadını doya doya yaşarız. Salt yaşamakla da kalmayız; o ışıklı tadı ulaşabildiğimiz İnsan kardeşlerimize de sere serpe yaşatırız..

“Şu, “İnsan denilen üst-varlığın” :

a) Moral gücüyle…

b) Yürek gücüyle…

c) Beyin gücüyle…

d) Beden gücüyle, vd. vd.. yenemeyeceği zorluk, aşamayacağı engel, kıramayacağı çengel ve set pek yoktuuur..!” Diyorum ben.

Boş bir sav da değildir bu benim savım haa..!

Seksen altı yıllık bir yaşamın, en azından seksen altı bin kez denenmiş uygulamalarının verdiği bir somut sonuçtur bu vardığım sonuç, benim…

“Her yiğidin bir yoğurt yeyişi vardır!” Demiş atalarımız. Eğer öyleyse, her yiğidin bir doğrusu ve de her doğrunun bir sahibi varsa: “Ki, vardır kuşkusuz!” O halde her okuyucu doğruyu, yanlışı kendine göre, kendisi yorumlasın, kendisi bulsun! Sorunları kendisi çözsün! Diyorum ben de . Bakın, o vakitler değirmen damında kavga olur mu hiç.

Her ne ise, bunu da geçelim isterseniz… Kişi Tutkusu isterse eğer, dağları devirir, denizleri düz yol eder. Yeter ki istesin..!

Leave a Reply

