KİTAP PANAYIRI


Kitap, Yazar, Okur deyip geçme, temelinde yatanları iyice tanı!

©Erol Erdoğmuş.

Yazar; zihinsel analizlerinin sonucunda, duygularını, düşüncelerini sentezleyerek türlü yollardan bir esere dönüştürür. erd_3364 Okur; ise çeşitli şekilde tepkisini koyar ortaya… Yazar’ın hedef okur kitlesine ulaşıp ulaş(a)madığını bil(ebil)mesinin olmazsa olmazı işte bu tepkilerdir!.Aktif okur sayısını artırmak için yazar’ın; kitabını tanıtacak nitelikte yollara başvurması şarttır! Aktif okur‘a ulaşamayan kitap; okur okyanusunda batık teknedir. İçinde hazine varsa, çıkarılacağı günü bekleye durur! Peki nedir bu «yazar-okur arasındaki çift yönlü etki?»

***

ÖNSÖZ

Panayır‘a; belli zamanlarda ve belli yerlerde birkaç gün veya birkaç hafta süreyle mal sergilemek amacıyla açılan büyük pazar‘a panayır demekteyken biz Türkler; frenkler “Fuar” diyorlar, biz de fuar diyelim alçakgönüllülüğüyle(?!), panayırımızı karartmış, fuar’ı dilimize ithal etmişiz.

12 ile 20 Kasım 2016 tarihleri arasında İstanbul’da açılan panayır, kitabın mal olarak; yazar ve okuru insan ilişkileri bağlamında etkinleştirdiği bir ortamdı. Kitap; yazar’ı okur’a, okur’u yazar’a kavuşturan köprüdür.

erdogmus_books

[Bilge Çocuk] [Altıokrasi]

ALTIOKRASİ ve BİLGE ÇOCUK adlı kitaplarımın imza günü, 15 Kasım 2016‘da, CİNİUS YAYINLARI STANDI’ndaydı. [ Kitaplarım yukarıdaki bağlantılar tıklanarak tedarik edilebilir!]

YAZAR-KİTAP-OKUR İLİŞKİLERİ

Her yazar’ın kendine göre yoğurt yeyişi ve her kitabın kendine göre Okur’u vardır.

“Nasılsanız öyle yönetilirsiniz” kuralı; yazar’a ve okur’a uyarlanırsa, “Nasılsanız öyle yazar’sınız”, “Nasılsanız öyle okur’sunuz” olur.

Yazar; zihinsel analizlerinin sonucunda, duygularını, düşüncelerini sentezleyerek yazı -kitap, dergi vb- ortamlarda somutlaştırır.

Okur; ilgisini çeken yazarın somut sentezini -kitabını, öyküsünü, romanını- analizleyerek beğenir, beğenmez; onaylar, onaylamaz; katkıda bulunur ya da bulunmaz.

Önemli olan okur’un; beğenisini, beğenmediğini; onayladığını, onaylamadığını, önermişse katkı’sını yazar’a iletmesidir. Yazar’ın hedef okur kitlesine ulaşıp ulaşmadığını bilebilmesinin olmazsa olmazı budur.

Kitabı analiz eden, eleştiren, eksiklerini gösteren, katkılar yapan okur; aktif okur‘dur.

Aktif okur‘a ulaşamayan kitap; okur okyanusunda batık teknedir. İçinde hazine varsa, çıkarılacağı günü beklemektedir.

Aktif okur sayısını artırmak için yazar’ın; kitabını tanıtacak nitelikte; “1 cümlelik”, “1 paragraflık”, “1 bölümlük” metinler hazırlaması denenebilir.

TurkLider_logo

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: