Bilimsel Kitap…


karikatür

Nitelik mi, nicelik mi?

Geniş pencereden dışarıdaki yeşilliklere ve ilerideki ormana baktı. Kalktı, iki adım attı, camın kenarında durdu. Canını sıkan, onu üzen bir hava olduğunu anlıyordum, durgunlaştı. Yüzünde gideren derinleşen bir hüzün oldu. Doktor Halit Umar kitap yazsın, yayımlasın da okuyalım diyen kaç kişi var? İstersen bir sayı bulmaya çalışalım, daha gerçekçi yanaşırız isteğine. ” dedi.

©Hasan Efe (I) ©Osman Yavuz İnal (II)

***

halit-umar1a

© Dr.Halit Umar “Şunu şunu yazacağım, ortaya muhteşem, eşi benzeri olmayan bir kitap çıkaracağım” dedim.

Başını kaldırdı kısa bir süre, biraz da acıyarak yüzüme baktı. Ya da bana öyle geldi.
Evet,” dedi, “içerik olarak tartışmasız eşsiz bir eser olur. Elinde her tür malzeme mevcut. Yılların kazandırdığı deneyimin var, bu konularda yayımlanmış bilimsel yazıların, dergilerde yer alan çok değerli araştırmaların var. Bunlara sözüm yok. Ama neden kitap? Daha derinlemesine inerek, mükemmel fotograflarla da görselleştirip kanıtlar sunarak bilim adamlığının zirvesine tırmanabilirsin. Kuşkum yok. Ama neden kitap yayımlamak?”

Başını öne eğdi, ne kadar sürdüğünü kestiremediğim bir sessizlik oldu. Getirdiğim dosyalara bir daha baktı, zaten hepsinde, onun da bunlarda emeği vardı. Müşterek çalışmalarımızdı bunlar sonunda… O bana her türlü araştırma, çalışma ve yayınlama olanağını sunmuştu. Hocamdı. Eski bir dostumdu, ta Erasmus Üniversitesindeki doktora yıllarımdan bu yana.

Geniş pencereden dışarıdaki yeşilliklere ve ilerideki ormana baktı. Kalktı, iki adım attı, camın kenarında durdu. Canını sıkan, onu üzen bir hava olduğunu anlıyordum, durgunlaştı. Yüzünde gideren derinleşen bir hüzün oldu.

“Doktor Halit Umar kitap yazsın, yayımlasın da okuyalım diyen kaç kişi var? İstersen bir sayı bulmaya çalışalım, daha gerçekçi yanaşırız isteğine. ” “dedi.

Bir süredir bir Akademik Yayınlar Araştırma Kurumu bana hangi yayınlarımın, hangi ülkede araştırılıp, bilgisayar ortamında okuduğunu saptayıp bildiriyor; üstelik bunu yapmalarını ben onlardan istememişken. Bilimsel makalelerimden ikisi geçtiğimiz ay 5 kez aranmış, bilgisayarlarına indirilmiş. Yeni Zelanda‘da ve Avustralya‘da… Ancak sayı bir elin parmakları kadar.

Bir kez daha “Nitelik mi, nicelik mi?” sorusuna yanıt aramakta yarar olsa gerek.

Leave a Reply

