Geceyi örtse de geçtiği mevsimler…


Hâlâ yalanların en güzelidir âşk!

flowers

suspayı versinler
son dualarınla
geceye gizlenmeden
iftarsız oruçlara sal beni
seni açlığıma sermek istiyorum
günbatımı
sus soğuk steplere çağır
yaz ortasında
sorgusuz infazların başlamadığı
sır gibi kimliğimi
yüreğimde taşıdığım
sus ele verme beni
seni kardeş bildiğim
kör sokakları aç bana
mayınsız bahçeler istiyorum
ilkyazların düşselliğiyle
çoğalan askerlerin gül dağıttığı ölüm
orada kalsın
sus

© photocredit

***

gün bitecek paramparça
döneceksin kendine
silmeye çalışarak geceden suretini
aynaya bakacaksın içindeki deliye
kim bilir hangi aşkta bıraktığın
gülüşün kırıkları olacak yaralı bakışında
aynalarda gördüğün
son cesettir kendine öldürdüğün diyecek
gözlerinde kırılan ayna
sen geceden gizleyip suretini
gövdendeki hayalete sarılacaksın
tanıdık kokular kesecek bileklerini
yırtık fotoğrafları yeniden yırtacaksın
geceyi örtse de geçtiği mevsimlere
hâlâ yalanların en güzelidir aşk
sarışın acılar gizlenir gölgesine
böyle diyecek ayna,
yine inanacaksın
ilk kez inanır gibi huzura
ve lanete paramparça bir yüzün
son gülüşünden kalan cam kırıkları
hâlâ kanarken yüreğinde
geçtiğin sokaklara yeniden dönmek için
içindeki delinin ardından koşacaksın sustuğun aşklar gibi konuşkan yalnızlığın gibi
bin parça yeni bir gün çizerek
yüzündeki aynaya kendine
yeniden başlayacaksın

Ayten Mutlu – Uyandırmak İçin Seni

*

duvarlarda büyüyen sarmaşığın yolculuğu
serüvenim
onun omurgası yok
benim var
oysa dayayıp duruyorum
bedenimi biryerlere
geçirip tırnaklarımı
soğuk yüzüne gerçeğin
büyüdükçe kayıyorum
toprağa dönmek kolay
ah bense betondaki suyu
kumu arıyorum.

Gülten Gül Saatli – Sarmaşığın Serüveni

*

Sus
suspayı versinler
son dualarınla
geceye gizlenmeden
iftarsız oruçlara sal beni
seni açlığıma sermek istiyorum
günbatımı
sus soğuk steplere çağır
yaz ortasında
sorgusuz infazların başlamadığı
sır gibi kimliğimi
yüreğimde taşıdığım
sus ele verme beni
seni kardeş bildiğim
kör sokakları aç bana
mayınsız bahçeler istiyorum
ilkyazların düşselliğiyle
çoğalan askerlerin gül dağıttığı ölüm
orada kalsın
sus
Ali Özgen Çağlar – Seni Kardeş Bildiğim

*

Eşim Güzin Umurbey Sağlık Ocağı’na kayıt yaptırmaya gitti.
Bana yeterince para bırakarak.
Beklemekte olduğum kargoyu ödemek üzere…
Kitap gelecek, okuyacağız birlikte!
Yorumlayarak gerektiğinde…
Havalar daha da güneşlenince bahçede, açık havada…
Kuşları dinleyerek…
Hayvanların senfonisine hayran kalarak…
Kanat çırpan renkli kelebekleri izlerken…
Bahçeye zarar veren kedileri kovalarken…
Duvarın arkasındaki yoldan traktörler geçecek…
Bahçede incirler, erikler, dutlar lezzet depolarken!
Bahar biterken, yaz gelirken…
Bekliyoruz efendim!
Zaten beklemek hayatın diğer adı değil midir?
Küçüklere yer vermesini de biliriz zamanı gelince!
Bekleriz efendim!
Yakup Yurt – Beklemek

Leave a Reply

