Şiir Pazarı : Anılar… anılar… anılar…


…sana çalıştım kahpe dünya, ha bi de sinsi gölgelerine!

Dili olur mu siyah beyaz fotoğrafların
sorma bana sensen eğer
eski gümüş çerçeveden
gülümseyen yorgun bakışlarınla
bir de suskun anılarımızsa
yanı başındaki gölgeler
bildik kentin dar sokaklarında
dansı olur mu gök kuşaklı renklerin
gençlik kokulu eskimiş yollarda
bir de rüzgârların savuramadığı yitmemiş anılar varsa p_2165_o
pembe düşlü yalnızlıklarımızda aşk şarkıları ile tango yaparsın
vals yaparsın ışıklı bir kentin
gölge düşmemiş yalnız ve gizemli sokaklarında
tek başına tohumu yeşerir mi kıraçsa toprağı sevdanın
sorma bana sensen eğer
mor çiçekli deve dikeni ile yetinirsin
kocamış, kırlaşmış yaşamında…

***

koyu gecenin duldasında akardı zaman
hünerli oyuklar açardı
birbirimize dokunduğumuz yerden aşka
göçebe kuşlar nelerle göçer bilirdim
gökyüzünün deseninde aşkın ipliğini
türlü buluttan kendi ellerimle eğirdim
eldivensiz bir kaleciydim
gelen seviyi göğsüme indirdim
dingin gökyüzü atlas kumaş üzerimizde
mor iğneyi ipliği ve seni
birbirine değdirdim
yüreğim kor
sen ve ben iki zanlı kaldık,
bir katli üstlenen beceriksizliğimizden

İzzet Bakırhan – Gökyüzünün Sözdüşümü

*

uludu yabanıl gece gecenin dudağında gizli hece
bir yanda ay vardı bir yanda puhu
işlenmemiş maviye sürgün gibi sülün gibi…
sürüyüp kuyruğunu
korkma geceden ve âteşten
gecede ay var, yakamoz var boylu boyunca Samanyolu’nun uzanır Kuğu…
okşar kanatlarıyla esîri Aşkar!
kamaşır dişim canının eriğinden
gözüm çığından kulağım çığlığın canım çekilir canına… yükselir sularım tenimde buğu,
tinimde med-cezir eriyip
sokağının iğde kokularıyla esrik bulanayım tozuna, tuzuna
çektim göndere bütün bayraklarımı yüreğimce al! Burçlarına

Perihan Baykal – Buğu

*

sana çalıştım dünya bi de gölgelere
yaşamanın engebeli tarihindeki o meydan savaşları, anneler çıkartması sevgili kuşatması,
kale kadar babalar
düştü uzandım herkesi öptüm
zamana akan yüzlerin bulandırdığı sular
gitmem lazım dedim hep
akıtıp durdum her köşemden:
gitmek düğümlerini çözmeli ömrümün
ahalisi süzülüp şöyle kızıl nehirlerimden stop etsin kameram
artık bakamıyorum basamıyorum camdan
çayırlar otlayan hayvanlar,
parçalanan gırtlakları artık
olmuyor kan göremiyorum bakamıyorum dedim
doğu rüzgârları
hayata çalıştım bi de sahne gerisine
orda anlatılır yalın hali hep içimizin
tabiatbabanın yazısız tarihinde soykırımı vardır erkeklerin
hayattan vazgeçenler, onun bıraktıkları geçmişin müzesinde
yorgun kafatasları oyun ne kolay ölüm,
dehşete düşüyorum her seferinde
ama düşüyorum ve iniyorum yüzüne
durduramıyorum topuklarımı seni çiğniyorum
şiddet içeriyorum,
şiddet kemiriyor beni
yaşamhanenin bıçaklı tezgâhından
azat zamanı kuşlar kesin bileklerinizi!

Tülin Er – Azat

*

Dili olur mu siyah beyaz fotoğrafların
sorma bana sensen eğer
eski gümüş çerçeveden
gülümseyen yorgun bakışlarınla
bir de suskun anılarımızsa
yanı başındaki gölgeler
sevdiğimiz şarkıları söylersin acemaşiran makamında
bildik kentin dar sokaklarında
dansı olur mu gök kuşaklı renklerin
sorma bana sensen eğer
nisan yağmurlarından sonra
yitimsiz sevginin damlalarını
ıslak kirpiklerime taşıyan
gençlik kokulu eskimiş yollarda
bir de rüzgârların savuramadığı yitmemiş anılar varsa
pembe düşlü yalnızlıklarımızda aşk şarkıları ile tango yaparsın
vals yaparsın ışıklı bir kentin
gölge düşmemiş yalnız ve gizemli sokaklarında
tek başına tohumu yeşerir mi kıraçsa toprağı sevdanın
sorma bana sensen eğer
dingin yaşamın coşkun nehirlerinin
gözesini bulamayan kör değnekli yaşamında
ne sevda rüzgârları yol gösterir elinden kayıp giden yitik anılarına
ne kartallar kanat çırpar
yosun tutmuş, kırık dökük dağ yamaçlarına
mor çiçekli deve dikeni ile yetinirsin
kocamış, kırlaşmış yaşamında…

Yıldız Tümerdem – Yitik Anılar

Leave a Reply

