Sevgiyi nasıl seversin?


Sevmek nedir, biliyorsan!

Ellerle o zevk etti ben ateşlere yandım  Çektim o kadar cevr ü cefâsın kim usandım  Derlerdi kabul etmez idim şimdi inandım  Gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül Zeki Müren https://www.youtube.com/watch?v=fyjegvyUa9A

Ellerle o zevk etti ben ateşlere yandım
Çektim o kadar cevr ü cefâsın kim usandım
Derlerdi kabul etmez idim şimdi inandım
Gül yağını eller sürünür çatlasa bülbül
Zeki Müren
https://www.youtube.com/watch?v=fyjegvyUa9A

© photocredit

***

Pembeyi gülde
Maviyi gölde
Meyveyi dalda severim

Yeşili doğada
Rüzgârı dağda
Bulutu havada
Tohumu toprakta severim

Üzümü bağda
Elmayı dalda
Kekiği dağda
Buğdayı ovada
Dostluğu yolda severim

Seni bende
Beni sende
Sevdayı düşte
Aşkı gülüşte severim

Türküyü sazın telinde
Yürek sesini güftede
Kokusunu bestede severim

Sevmeyi sevmede
Sevilmeyi sevilmede
Gerçeği gerçekte
Yaşamı yaşamda severim.

Yıldız Tümerdem
SEVMEYİ SEVERİM

Çöker bahçeye bir sessizlik,
ilkbaharın sisli gecesinde,
Öter bir garip yavru bülbül
beyaz gülün üstünde,

Lakin bunu narin gül ne duyar, ne de anlar,
Ancak aşk türküsü içinde uyur gül,
yaprağını sallar,

Ne ötersin sen garip bülbül
bu duygusuz güzele?
Kendine gel, sen şairsin!
Neye heveslenirsin öyle?

Şair nedir bilmez o,
seni asla anlayıp dinlemez,
Bir baksana-çiçek açmış,
ötersin de cevap vermez.

Aleksandr Sergeyeviç Puşkin
BÜLBÜL VE GÜL
Rusçadan çeviren: Mehmet İmir

Mevsimlerin en güzeli Bahar dalları
Elma çiçeklerinde tanıdım Gözlerin ışıltısını
Dağlar ovalar aşıp
Türküler ötesi Pınar başı sildi gözyaşını
Geçmişin hüznü sularca yıkandı
Kar yolları kapatsa da
Bavuluna doldur sevgini
Çık yola
Durakta sıcak yürek
Masada demli çay
Klarnet sesi bitmedi henüz
Dost sıcaklığı aydınlık
Yolların karanlığına ışık tuttu
Sahilde özlem düğünü başladı
Balıklar kuşlar halay çekiyor
Kaldır ellerini gökyüzüne
Müzik ol
Söyle mutluluk şarkısını
Gül artık

Sevim Yazar
MASADA DEMLİ ÇAY

İşgalin şehrin içinde
Senli izler artık
Yollarda
Sorular sorulmayan sorular
Yıllar bir adım önümüzde
Bir elinde
parlayan gözlerin gibi
Acılar
Ömürler
silme dayanmış birbirine
İçlerinde aşklar
Rüzgâr dalları
kırar kırılan Umutlar
Beklenen Açılım yapmış
Aşklar

Ahmet Yılmaz Tuncer
AÇILIM

Leave a Reply

