Gerçeklerden silkinip….


…düşlerle yaşamak!

Hazan

Kalbim yine üzgün, seni andım da derinden
Geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden
Yorgun ve kırılmış gibi en ince yerinden
Geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden
Senden boşalan bağrıma gözyaşları dolmuş
Gördüm ki yazın bastığımız otları solmuş
Son demde bu mevsim gibi benzimde kül olmuş
Geçtim yine dün eski hazan bahçelerinden – Yahya Kemal Beyatlı.

***

halit-umar1a

© Dr.Halit Umar – Bana “Neden yazmıyorsun?” diyorsun. Güldürme beni, yazmak o kadar kolay olsaydı, ben de herkes gibi yazardım. Böyle kısacık ama tam da yüreğimden vuran sorularınla üzerime geliyor, sonra bir köşeye çekilip “Bakalım şimdi ne olacak?” diyorsun. Gözün aydın, başardın. Dönüp baktım şimdi yine geriye, iyi mi? Belli belirsiz bir şarkı kulağıma çalınıyor. Güçlükle çıkarıyorum bir iki sözcük içinden: … hazan bahçelerinde.

İnan bana güzelim, en son ne zaman ve ne yazmıştım; anımsayamıyorum. Şimdi de, uzun yılların ötesinden üzerime gelen bir bulutun içinde gibiyim. Görebilmeye çalışıyorum; bir yanılsama, bir düş olmasın bu.

Tozlu, daracık bir köy yolu görünen. İki yanda cılız kargılar büyümüş, sözleşmiş gibi hepsi bir yöne doğru hafiften bel vermişler. Dokuz on adım ötesi görünmüyor çünkü bir toz bulutu yayılıyor, arkasında kalan ne varsa örtmeye yeltenerek. Toz yerden havaya doğru mu kalkıyor, çok daha gerilerden bana doğru mu geliyor, seçilmiyor. Görünmeyen bir ses “Buraya kadar evet ama ötesine hayır!” diyor sanki. Belki tozun yuttuğu, o nedenle göremediğim bir atlı, bir araba dolusu kızan, sonra bir ev ve türlü ağaçları olan bir meyve bahçesi vardır orada. Bahçenin içinde, evden epeyce ilerde bir havuz, onu doldurmaya çalışan, rüzgar değirmeninin çalıştırdığı bir de tulumba bulunuyordur. Dört kollu değirmen döndükçe tek düze bir ses çıkartıyordur…

Düşten silkinip az önce yönelttiğin sorunu biraz değiştirerek bu kez ben kendime soruyorum: “Neden yazıyorum?” Acaba sözcüklerim tılsımlı bir dokunuşla renklere bürünüp dalga dalga tuvale serpilseler imgelerle füsunlanmış nasıl bir resim çıkar ortaya? Sen de bana bu resmi yapar mısın?

Leave a Reply

