İnsanlar kurban edilirken…


Bayram kutlamak!

suriyeli_kadın
OLYMPUS DIGITAL CAMERA ©Prof.Dr.Osman Metin Öztürk

Ah bu yüreğim… Zulüm karşısında inleyen yüreğim… Beni alıp isyanlara götüren yüreğim… Karanlıkların aydınlığa kavuşacağını umut eden yüreğim… Gecenin güne borcunu ödeyeceğini umut eden yüreğim… Mazlumların sesini bir duyan olur diye umut eden yüreğim… Zalimin zulmü varsa, mazlumun da Allah’ı vardır, diyen yüreğim…

***

KURBAN BAYRAMI MESAJI

Türkiye, 07 Haziran 2015 tarihinden bu yana, yaşanan (yaşanmakta olan) terör eylemleri ile, yine yeni bir “karanlık” bir sürece girmiş gözüküyor. Türkiye’nin birliği, bütünlüğü ve dirliği için, yine canlar toprağa veriliyor, yine toprak kanla ve terle yoğruluyor… Toprağa verilen ya da toprağı kanla-terle yoğuran isimli-isimsiz, resmi-sivil her can için, yüreğim tarifi zor acılarla doluyor…
Toprak için toprağa düşen ya da toprağı kanı ile, teri ile yoğuran her can ne kadar yüreğimi yaralıyorsa, onların geride bıraktığı, yürek yakan ağıtları kulaklarımda çınlayan ve yaşlı gözleri gözümde canlanan yakınları da o kadar yüreğimi yaralıyor…
Allah rahmet eylesin, Allah sabır versin…

Böyle bir ortamda, önümüzdeki günlerde idrak edeceğimiz Kurban Bayramı için, 14 Ekim 2013’de o yılki Kurban Bayramı için kaleme almış olduğum aşağıdaki şiirimi sizinle paylaşıyorum.

Ekim 2013’den Eylül 2015’e…

Şiiri okuyunca, aradan geçen süre içerisinde değişenin ya da yeni olanın, karamsarlığın/karanlığın artmış olduğu anlaşılıyor…
Bu vesileyle, bir kere daha şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi şükranla anıyorum.

İnanıyorum ki; büyük Türk Milleti, bu zorlu ve karanlık günlerin de üstesinden gelecektir.

İnanıyorum ki; hiçbir “perde”, yakın ve uzak tarihimizin yolumuzu aydınlatmasını, bize güç ve ilham vermesini engelleyemeyecektir.
İnanıyorum ki; en büyük güç, vatan ve millet sevgisi ile çarpan yüreklern gücüdür.

Bu duygu ve düşünceler ile Kurban Bayramınızı kutluyorum.

Selam, sevgi ve saygı ile.

Prof. Dr. Osman Metin Öztürk

18 Eylül 2015, Ümitköy-Ankara

“YÜREK BU!…

Yüreğim, yüreğim, ah o yüreğim…
Tarifi zor acılarla dolu yüreğim…
Geceden gündüze yolculuğu bir türlü bitmeyen yüreğim…
Gecenin güne borcunu ödeyeceğini umut eden yüreğim…

***

Yüreğim, yüreğim, ah o yüreğim…
Beni alıp isyanlara götüren yüreğim…
Çaresizlik girdabındaki hüzün dolu yüreğim…
Karanlıkların aydınlığa kavuşacağını umut eden yüreğim…

***

Yüreğim, yüreğim, ah o yüreğim…
Zulüm karşısında inleyen yüreğim…
Başları dik, inanmış, yürekleri pek insanlar için çarpan yüreğim…
Mazlumların sesini bir duyan olur diye umut eden yüreğim…

***

Yüreğim, yüreğim ah o yüreğim…
Bana “sabrın sonu selamettir” diyen yüreğim…
Bana “ zalimin zulmü varsa, mazlumun da Allah’ı vardır” diyen yüreğim…
Bana “karanlık geceler muhakkak aydınlık sabahlara kavuşur” diyen yüreğim…

14 Ekim 2013, 07:00, Ümitköy/Ankara.”

Leave a Reply

