HALKTAN YANA HALKLA İLİŞKİLER.


Prof. Dr. Alaeddin ASNA – Tüketici Hakları…

tüketici_koruma

©Erol Erdoğmuş.

Aydınlatan aydınlardandı, aydınlıklar içindedir kuşkusuz… Satıcının amacı, malı hizmeti maliyetinden pahalı satarak, kazanç sağlamaktır. Satın alıcının amacıysa, satıcının kazancını azaltarak, tasarruf etmektir. Bu Savaş’ta Satıcı, propagandacısıyla cepheden, reklamcısıyla soldan, PR’cısıyla Sağdan saldırırken; satın Alıcı sürekli savunmada kalmakta, Saldırıyı etkisizleştirebilse de, kovalayıp püskürtememekte, sürekli kuşatma altındadır. Peki; Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Evrensel Tüketici Haklarını Türkiye’de yeterince güvence altına alıyor mu?

***

prof_asna

HOŞ SEDA

Hocam, Prof. Dr. Alaeddin ASNA; [1] [2] 75 yıllık ömrünü tamamlayıp bir hoş seda bırakarak, 4. Boyuta intikal etti.

İ.Ü Iktisat Fakültesi bünyesindeki Basın ve Halkla İlişkiler Bölümü’nde , 80’li Yılların başında Master Tezimi onayladı.

SSK İstanbul Eğitim Merkezi Müdürü idim ve tezim “SSK Eğitim Merkezlerinin halkla ilişkiler anlayışıyla organizasyonu” idi. Aydınlatan aydınlardandı, aydınlıklar içindedir kuşkusuz.

SATICIDAN. YANA. HALKLA. İLİŞKİLER

Satıcının her biri ayrı telden çalan 3 tezgâhı var: İlki şirret propagandacıdır; yıldırır, bezdirir; satar. Ikincisi cilveli reklamcıdır; özendirir, heveslendirir; satar. Üçüncüsü ağırbaşlı halkla ilişkilercidir; sadece güvendirerek propagandayı ve reklamı destekler. Propagandacı patronun fedaisi, reklamcı Avukatı, halkla ilişkilerci hakemidir.

Satıcının karşısında satın Alıcı –müşteri– vardır. Satıcının amacı, malı hizmeti maliyetinden pahalı satarak, kazanç sağlamaktır. Satın alıcının amacıysa, satıcının kazancını azaltarak, kazanç sağlamaktır.

Bu Savaş’ta Satıcı, propagandacısıyla cepheden, reklamcısıyla soldan, PR’cısıyla Sağdan saldırırken; satın Alıcı sürekli savunmada kalmakta, Saldırıyı etkisizleştirebilse de, kovalayıp püskürtememekte, sürekli kuşatma altındadır.

T.C. Devleti “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun”un [3] amacını belirten 1. Maddesinde “(…) tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemek”le kendini görevlendirmiştir.

1) T.C. BM’nin 09.04.1985’te kabul ettiği “Evrensel Tüketici Hakları” [4] [5] bağlamında, tüketim bilincine Yönelik olarak, tüketici örgütlerince Önerilen kamu spotlarını Sıklıkla televizyonlarda yayınlatmalıdır.

2) Tüketici dernekleri güçlü konfederasyon oluşturarak, TÜKETİCi. ETİĞİ ÜST KURULU kurarak, halktan –tüketiciden– yana halkla ilişkiler araştırmaları yaptırmalı, işverenin gerçek halkla ilişkiler faaliyetini ince eleyip sık dokunduktan sonra onaylayarak duyulmalıdır.

*
tltv_logo

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: